Saturday 18 February 2017

Maksud Logo dan Bendera PEKIDA MALAYSIA




LOGO:

a)      Buku/Kitab menggambarkan ilmu, iman dan taqwa.

b)      Obor menggambarkan memberi penerangan dan menyampaikan ilmu pengetahuan serta kemahiran hidup.

c)      Tangan berjabat salam melambangkan persahabatan, persaudaraan dan silaturrahim diantara satu dengan lain.

d)      Warna hijau melambangkan agama Islam

e)      Warna kuning melambangkan kedaulatan Duli Yang Maha Mulia Sultan dan Raja-Raja Melayu.

f)        Warna merah melambangkan keberanian, keperwiraan dan kecekalan dalam merealisasikan matlamat perjuangan.

 BENDERA:

  Bendera PEKIDA MALAYSIA ialah:

a)      Warna Hijau diatas

b)      Warna Kuning ditengah

c)      Warna Merah dibawah

7 comments:

  1. Assalammualaikum kekanda dan ayahanda pekida cawangan setia alam.saya epy berusia 32tahun sudah berkahwin, menetap di seksyen 25 shah alam, sudah lama mencari ranting yang boleh membimbing saya kearah kebaikan dengan pengisian keislaman yang kuat,kekuatan berjemaah amal makruf nahi mungkar.saya sudaj lama mencari ranting2 yang mengajar ke arah kebaikan tanpa ada unsur gangsterisme.saya tertarik dgn pekida 30 cawangan setia alam yang bergiat aktif bersama sama imarahkan masjid.aktiviti yabg bermanfaat dgn berdiskusi bersama.saya berminat menyertai cawangan setia alam sebagai ahli baru yang khilaf.Akhir kata,dengan siapa saya boleh berurusan di cawangan setia alam.diharap pihak tuan boleh mrmbalas comment saya ini.terima kasih.assalammualaikum.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt. Kepada sesiapa yang nak join Pekida ranting Nilai, negeri sembilan...blh hubungi a.long Rizal 011-26301851. Sy blh bawa anda berjumpa dengan Ayahanda Panjang. Terima kasih

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...jika sesiapa berminat join boleh hubungi saya Abg Chik Fadhil(01110555263)simpang 3 nilai ranting setiu...

    ReplyDelete
  4. Tiada yg berkuasa melainkan Allah
    Lailahaillallah

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum...saya rizal..belum ada baju dan saya memang nak daftar masuk persatuan...harap ada abg yg bole bimbing adik ke jalan ALLAH SWT...amar makruf nahi mungkar..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum ... saya hazlan dan sekarang tinggal di kuala selangor .. mencari ranting di kawasan ini yg boleh membimbing saya .. 0139991320

    ReplyDelete